Centrum Edukacyjne PROGRESS, ul. Paderewskiego 43, 43-600 Jaworzno • Tel: + 48 508 302 748, Tel: + 48 508 302 749
Centrum Edukacyjne PROGRESS, ul. Paderewskiego 43, 43-600 Jaworzno • Tel: + 48 508 302 748, Tel: + 48 508 302 749

Priorytetem w działalności Centrum Edukacyjnego PROGRESS jest położenie nacisku na jakość prowadzonego kształcenia oraz innowacyjność prowadzonych metod kształcenia. W tym celu w 2007 roku opracowano dokument „Realizacja i zapewnienie jakości szkolenia” zatwierdzony przez dyrektora Centrum Edukacyjnego PROGRESS do stosowania przy każdej realizacji usługi szkoleniowej.

System realizacji i zapewnienia jakości kształcenia obejmuje następujące punkty:

1. Ocena jakości prowadzonych zajęć dydaktycznych:

  • zgodność merytorycznej treści poszczególnych przedmiotów ze standardami kształcenia i programem nauczania,
  • ocena kadry dydaktycznej
  • wdrażanie nowych programów nauczania wykorzystujących nowatorskie rozwiązania metodyczne.

2. Ocena warunków prowadzenia zajęć dydaktycznych:

  • infrastruktura dydaktyczna: sale wykładowe, wyposażenie w środki audiowizualne, dostęp słuchaczy do komputerów poza godzinami zajęć dydaktycznych itp.,
  • liczebność słuchaczy w grupach wykładowych, ćwiczeniowych
  • racjonalność rozkładów zajęć, organizacja zajęć,
    •    pomoce dydaktyczne (podręczniki, słowniki, skrypty i inne),
    •    kontakt przez Internet,
    •    wyposażenie biblioteki,
    •    ocena pracy sekretariatu: obsługa słuchaczy, poziom komputeryzacji.

3. Ocena dostępności informacji na temat kształcenia:

  • wymagane są pełne i aktualne informacje o ofercie dydaktycznej placówki i jakości kształcenia dostępne dla wszystkich zainteresowanych,
  • oferta dydaktyczna powinna zawierać dane o rodzajach szkoleń i zasadach rekrutacji,
  • informacje powinny być powszechnie dostępne w wersji pisemnej i elektronicznej,
  • zaleca się aktywne formy promocji szkoleń (dni otwarte, targi edukacyjne, olimpiady, konkursy, konferencje naukowe, spotkania).

4. Zbieranie opinii absolwentów o przebiegu odbytych kursów.

5. Wypracowanie właściwych instrumentów służących do realizacji tych zadań.

Efektem utrzymywania wysokiego poziomu nauczania było przyznanie w latach 2009 i 2010 dla Centrum Edukacyjnego PROGRESS Akredytacji Śląskiego Kuratora Oświaty na następujące kierunki szkoleń językowych, interdyscyplinarnych i ogólnorozwojowych:

  • Język angielski – różne poziomy
  • Język niemiecki – różne poziomy
  • Język włoski – różne poziomy
  • Język hiszpański
  • Podstawy przedsiębiorczości
  • Komunikacja interpersonalna i autoprezentacja

Oraz szkoleń zawodowych:

  • Profesjonalna opiekunka
  • Obsługa kasy fiskalnej z fakturowaniem
  • Grafika komputerowa
  • Profesjonalny sprzedawca
  • Magazynier
  • Pracownik administracyjno – biurowy
  • Specjalista ds. kadr i płac
  • Obsługa komputera
  • Profesjonalna obsługa klienta
  • Sekretarka – asystentka szefa
  • Techniki sprzedaży

Akredytacja jest jednym z zewnętrznych sposobów zapewnienia jakości procesu kształcenia i jego efektów. Jeśli placówka wchodzi na ścieżkę akredytacji to jest to równoznaczne z jej wejściem na drogę jakości.

Uzyskanie akredytacji stanowi potwierdzenie, że placówka spełnia ustalone wymagania i przyjęte kryteria jakości. Proces akredytacji kształcenia w formach pozaszkolnych niesie za sobą korzyści dla wszystkich uczestników tego procesu.

Uzyskanie akredytacji przez placówkę powoduje:

  • poprawę jakości świadczonych usług
  • wzrost zaufania do jednostki szkolącej
  • zwiększenie konkurencyjności na rynku usług edukacyjnych
  • podniesienie jej wartości marketingowej
  • zwiększenie motywacji pracowników do podnoszenia kwalifikacji
  • ukierunkowanie rozwoju placówki na osiąganie określonych standardów
  • wzrost prestiżu placówki
  • wzbogacenie oferty szkoleniowej

Korzyści dla klientów placówek akredytowanych to:

  • możliwość zaliczenia wyników kursów zawodowych przy podejmowaniu nauki w szkołach dla dorosłych prowadzących kształcenie zawodowe
  • korzystanie z wysokiego poziomu usług edukacyjnych
  • zwiększenie szansy zatrudnienia przez pracodawców
  • otrzymanie zaświadczenia potwierdzającego ukończenie szkolenia wydanego przez wiarygodną placówkę
  • możliwość spełniania obowiązku nauki w formach pozaszkolnych

Do każdego realizowanego szkolenia dedykowany jest zespół trenerów przygotowujących się pod kierunkiem koordynatora. Celem prac zespołu jest opracowanie jednolitego przekazu zarówno pod względem merytorycznym jak i formalnym, by realizacja szkolenia w ramach wszystkich grupy miała identyczny charakter.

Akredytacja Śląskiego Kuratora Oświaty SE.KZ.PH/42019/2/09

Akredytacja Śląskiego Kuratora Oświaty SE.KZ.PH.41019/3/2010